Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

prawo pracy i ubezpieczenia społeczne

« powrót
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 21 listopada 2019 r.
czas trwania szkolenia: godz. 9.30 -14.30
miejsce szkolenia: Warszawa, Pałac Staszica, (budynek PAN) ul. Nowy Świat 72


Program szkolenia:

CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

- Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
- Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
- Skala i rozmiar mobbingu;
- Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
- 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana;
- Zapobieganie dyskryminacji;
- Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego.

PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY
- Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
   - Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
   - Stres,
   - Konflikt,
   - Przyczyny po stronie mobbera,
- Przyczyny społeczno- kulturowe:
   - Stereotypy,
   - Uprzedzenia społeczne.

PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU
- Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
- Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
- Fałszywe ofiary mobbingu;
- Zespół kozła ofiarnego.

TAKTYKI MOBBINGU
- Poniżanie;
- Upokarzanie;
- Zastraszanie;
- Zaniżanie kompetencji;
- Utrudnianie wykonywania pracy;
- Izolacja.

ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
- Asertywność;
- Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
- Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu;
- Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
- Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
- Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
- Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa.


Szkolenie prowadzi: Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, doradca i negocjator. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań


Cena szkolenia: 590 zł netto (+23% VAT) 

Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - około 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- serwis kawowo - kanapkowy


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać najpóźniej do trzech dni przed terminem szkolenia. Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Beata Stręk   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)