termin szkolenia: 21 maja 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Program szkolenia:
1. Ustalenia studium gminnego
i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz innych aktów
prawa miejscowego wpływające na realizację inwestycji budowlanych
2. Ustalenia planu ogólnego, Zintegrowanego Planu Inwestycyjnego i gminnych standardów urbanistycznych
3. Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
a) Inwestycje wymagające ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego (LIPC) po zmianach
b) Inwestycje wymagające ustalenia warunków zabudowy (WZ) po zmianach
c) inwestycje niewymagające ustaleń urbanistycznych
4. Przebieg postępowania w sprawie ustalenia LICP i WZ - cyfrowe procedury
a) Uregulowania wspólne
b) Uregulowania zmieniane
c) Różnice w przebiegu postępowań o ustaleniu WZ i o LIPC po zmianach
d) Specjalne uregulowania dla budynków mieszkalnych o pow. zab. ≤ 70 m²
5. Dokumenty i rozstrzygnięcia konieczne do rozpoczęcia robót budowlanych
a) Pozwolenie na budowę
- Cyfrowy projekt budowlany
- Zmienione zasady uzyskiwania odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych
b) Zgłoszenie robót budowlanych
c) Elektroniczny dziennik budowy - eDB
d) Tablica budowy - wymagania ustawowe
e) Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych - załączniki
6. Uczestnicy procesu budowlanego, ich obowiązki i uprawnienia
a) Obowiązki inwestora
b) Uprawnienia i obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego
c) Elektroniczny Centralny Rejestr Uprawnień Budowlanych - eCRUB
7. Istotne i nieistotne odstąpienia od zatwierdzonej dokumentacji projektowej i warunków pozwolenia na budowę albo zgłoszenia
a) Kryteria definiowania istotnego i nieistotnego odstąpienia
b) Obowiązki projektanta w zakresie kwalifikacji odstąpień
c) Odstąpienia od zatwierdzonej dokumentacji projektowej wymagające zamiennej dokumentacji projektowej
8. Zmiany w projekcie technicznym
9. Zakończenie budowy i przystąpienie do użytkowania obiektu
a) Dokumenty wymagane przy zakończeniu budowy
b) Zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu
c) Pozwolenie na użytkowanie
d) Użytkowanie części obiektu budowlanego
e) Zawiadomienie o podjęciu użytkowania na podstawie oświadczania kierownika budowy
10. Obowiązek geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla obiektów niewymagających pozwolenia na budowę
11. Nielegalne użytkowanie obiektu budowlanego i jego konsekwencje
12. Podjęcie użytkowania i obowiązek założenia książki obiektu budowlanego c-KOB
a) Obiekty dla których nie ma obowiązku prowadzenia KOB
b) Okresy przejściowe dla KOB i c-KOB
13. Przepisy przejściowe zmienianych przepisów
14. Pytania i odpowiedzi
szkolenie prowadzi Mariola Berdysz - uprawniony urbanista i doświadczony szkoleniowiec, a także autorka szeregu artykułów w prasie fachowej. Wybitny ekspert z zakresu prawa budowlanego i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |