termin szkolenia 20 maja 2025 r.
czas trwania szkolenia godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Opis szkolenia:
Wykorzystywanie popularnych memów internetowych wydaje się prostym, tanim i szybkim pomysłem na uzupełnienie strategii marketingowej swojej firmy. Odbiorcy je dobrze znają, lubią i często udostępniają, zwiększając zasięgi takiej komunikacji marketingowej. Warto jednak mieć świadomość zagrożeń prawnych, które mogą się wiązać z biznesowym wykorzystywaniem popularnych internetowych treści. Przekopiowanie internetowego „śmiesznego obrazka" może być bowiem jedynie pozornie darmowe - a w miejsce chwilowej oszczędności pojawią się rosnące koszty długotrwałych pozwów sądowych.
Dziś już nie trzeba wybierać między zwiększonymi zasięgami a problemami z prawem. Wystarczy poznać kilka prostych reguł wykorzystywania memów internetowych w swojej komunikacji marketingowej. Niniejsze szkolenie nie wymaga wykształcenia prawniczego - w prosty sposób, na obrazowych przykładach przedstawia podstawowe zasady komercyjnego używania memów internetowych: ich udostępniania, przerabiania i tworzenia.
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać problematyczne sytuacje i minimalizować ryzyka prawne związane z wykorzystywaniem grafik pozyskiwanych z internetu. Dowiedzą się, jak z zalewu internetowych treści wybierać materiały bezpieczne i nie naruszające własności intelektualnej.
Z wiedzy przedstawionej na szkoleniu skorzystają przede wszystkim: marketerzy, specjaliści ds. komunikacji oraz freelancerzy i przedsiębiorcy, którzy chcą nauczyć się, jak efektywnie i zgodnie z prawem wzbogacić swoją komunikację marketingową o chwytliwe humorystyczne treści.
Program szkolenia:
1. Czy mem internetowy to utwór chroniony prawem
• Czym jest mem internetowy
• Wady i zalety wykorzystywania memów internetowych w komunikacji internetowej
• Kto ma prawo do mema
• Jakie przepisy może naruszać niewłaściwe wykorzystanie mema
• Treści humorystyczne a prawo
2. Komercyjny użytek a prawo własności intelektualnej
• Definicje komercyjnego użytku
• Dlaczego komercyjne wykorzystanie treści może być problematyczne
• Licencje umożliwiające komercyjny i niekomercyjny użytek
3. Korzystanie z treści publikowanych na innych profilach społecznościowych
• Share'owanie contentu. Czy na udostępnienie materiału potrzebna jest licencja
• Reposty, remiksy, duety i inne przeróbki cudzych treści
• Używanie screenshotów uzyskiwanych z treści mediów społecznościowych
4. Tworzenie własnych memów
• Wykorzystywanie kadrów z popularnych filmów i seriali
• Jak legalnie pobierać grafiki z banków zdjęć
• Używanie popularnych cytatów do własnych celów
• Czy pomysł na mema podlega ochronie prawnej
• Podążanie za trendem a plagiaty
• Domena publiczna, czyli popularne dzieła kultury w służbie własnego biznesu
5. Memy zawierające wizerunek osoby
• Ochrona wizerunku osób znanych i popularnych
• Problemy niechcianej popularności bohaterów memów
• Naruszanie dóbr osobistych i czyny zabronione z użyciem wizerunków ludzi
6. Ryzyka prawne generowania memów przy pomocy sztucznej inteligencji - zarys problemu
7. Pytania od uczestników
szkolenie prowadzi: dr Karina Kunc-Urbańczyk
- doktor nauk prawnych, specjalizuje się w prawnych aspektach social
media marketingu. Prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich
konferencji, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu prawa
własności intelektualnej i nowych technologii (ORCID nr
0000-0002-7713-5822). Prawo zna nie tylko od strony teoretycznej, ale i
praktycznej - od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (sprawy
cywilne i gospodarcze obu instancji), obecnie orzeka w Sądzie
Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej
biznesów online i influencerów. Jest współautorką podręcznika dla
młodzieży "Apteczka prawna - Lex bez łez" oraz kursów internetowych z
zakresu prawa social mediów. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o
tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w
mediach społecznościowych.
Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |