Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

bezpieczeństwo biznesu

« powrót
Profilaktyka antykorupcyjna w sektorze publicznym, prywatnym oraz na ich styku zarządzanie antykorupcyjne i techniki przesłuchań
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 13-14 październka 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Program szkolenia:

DZIAŁ I
1. Korupcja i antykorupcja

   • Wprowadzenie
   • Podstawowe pojęcia
   • Definicja korupcji
   • Rodzaje korupcji
   • Odpowiedzialność karna za czyny korupcyjne
   • Niekaralne formy korupcji
   • Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
   • Korupcja jako cel pozorny
   • Symptomy zjawisk korupcyjnych
   • Czym jest "łapówka"
   • Co może być "łapówką"
   • Co może zostać uznane za "łapówkę"
   • Kryterium wartości
   • Wartość "zmienna"
   •
Społeczno-ekonomiczne skutki korupcji
   • Korzyść majątkowa lub osobista
   • Czym jest korzyść majątkowa
   • Czym jest korzyść osobista
   • Na czym polega przyjęcie korzyści majątkowej
   • Na czym polega przyjęcie korzyści osobistej
   • Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści majątkowej
   • Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści osobistej
   • Osoba pełniąca funkcję publiczną
   • Czym jest funkcja publiczna
   • Kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną
   • Korupcja jako narzędzie w procesie wywierania nacisku (cel pozorny i cel rzeczywisty - dalekosiężny)

DZIAŁ II
2. Przeciwdziałanie korupcji

   • Profilaktyka antykorupcyjna - sposoby ograniczenia korupcji
   • Symptomy wystąpienia ryzyka zwiększonej podatności na korupcję
   • Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) poddawanego presji korupcyjnej
   • Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) posiadającego informacje na temat korupcyjnego zachowania innego urzędnika
   • Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby), wobec którego podjęto próbę skorumpowania
   • Czego urzędnik (bądź inna osoba) nie powinien robić w sytuacji podjętej wobec niego próby korupcyjnej
   • Właściwa reakcja w przypadku zaistnienia zdarzenia korupcyjnego lub podejrzenia możliwości jego zaistnienia w przyszłości
   • Zachowania które powinny budzić czujność i wzmożoną ostrożność podczas kontaktu
   • Prawidłowe (bezpieczne) postępowanie z "łapówką"
   • Wewnętrzne procedury antykorupcyjne
   • Narzędzia (metody) behawioralne służące badaniu potencjalnej podatności na korupcję. Stosowanie i rozpoznanie ich stosowania
   • Wybrane przepisy prawa dot. korupcji


DZIAŁ III
3. Korupcja w sektorze „prywatnym"
(przedsiębiorcy, spółki prawa handlowego, fundacje, stowarzyszenia, podmioty nieposiadające wyodrębnionej osobowości prawnej, inne)

(niektóre zagadnienia tego działu dotyczą na równi tzw. sektora „publicznego")

   • Odmienność / specyfika korupcji w sektorze „prywatnym"
   • Typowe obszary korupcji w sektorze „prywatnym"
       - Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - urzędnik (obszar relacji z udziałem podmiotów finansów publicznych)
       - Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - pracownik podmiotu komercyjnego np. spółki (obszar relacji pomiędzy podmiotami komercyjnymi) 
       - Korupcja wewnętrzna (obszar relacji wewnątrz podmiotu)
   • Korupcja menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
   • Sprzedajność menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
   • Przekupstwo menadżerskie (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
   • Regulacje prawne dotyczące korupcji w sektorze „prywatnym"
   • Zapobieganie korupcji w sektorze „prywatnym"
   • Ściganie korupcji w sektorze „prywatnym"
   • Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
   • Odpowiedzialność karna osoby dopuszczającej się czynu korupcyjnego
   • Odpowiedzialność tzw. podmiotu zbiorowego (np. spółki prawa handlowego) za czyny korupcyjne których dopuszczają się osoby działające w jego imieniu
   • Odpowiedzialność karno-finansowa podmiotu którego przedstawiciel dopuścił się czynu korupcyjnego


DZIAŁ IV
4. Elementy technik przesłuchań

   • Czym jest przesłuchanie
   • Przesłuchanie jako proces prawny i psychologiczny
   • Podstawowe zasady przesłuchiwania
   • Przebieg procesu przesłuchania
   • Gry psychologiczne i ich ukryte cele realizowane w trakcie przesłuchań
   • Typy rozmów, ich cele i wykorzystanie (rozmowa sondażowa, rozmowa indagacyjna, rozmowa potwierdzająca, rozmowa wykluczająca)
   • Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie (pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania behawioralne, pytania przynęty, pytania naprowadzające, pytania z ukrytą odpowiedzią, pytania zamykające)
   • Metody oddziaływania na rozmówcę nieszczerego (metoda "wywiadu poznawczego", metoda ujawniania związku świadka ze sprawą, metoda perswazji, metoda przypominania, metoda wytwarzania u świadka poczucia bezpieczeństwa, metoda bezpośredniego wykazywania kłamstwa, metoda „ślepej uliczki", metoda „wszechwiedzy", metoda szczegółowych pytań, metoda ujawniania motywów kłamstwa, inne techniki i metody...)
   • Elementy mowy ciała (zachowania i przekazy pozawerbalne, odruchy kontrolowalne i bezwarunkowe, mikrogrymasy, postawy, emocje, maskowanie przekazu pozawerbalnego, spójność przekazu werbalnego z niewerbalnym, wskaźniki kłamstwa / nieszczerości)
   • Kryteria analizy wiarygodności wypowiedzi / relacji ze względu na treść
   • Techniki obronne stosowane w celu nieujawnienia informacji

DZIAŁ V
5. Podsumowanie

   • Zarządzanie polityką antykorupcyjną
   • Badanie podatności na korupcję
   • Narzędzia prewencji i kontroli

   • Pytania / konsultacje indywidualne
Szkolenie prowadzi Artur Frydrych - ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zawalczeniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników)
Wykładowca oraz autor wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw.
Cena szkolenia: 1300,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska
  tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec
  tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)