szkolenie ośmiodniowe w dwóch sesjach po 4 dni
termin szkolenia: 17, 18, 19, 20 listopada i 24, 25, 26, 27 listopada 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.30
SPIN doktor - zawód kojarzony głównie z manipulacjami medialnymi i społecznymi. A to duże uproszczenie. Współczesny SPIN doktor to operator informacji który musi dysponować wiedzą interdyscyplinarną. Oczywiście techniki z zakresu psychologii społecznej są niezwykle ważne, bo to na nich opiera się istota zawodu SPIN doktora. Musi nie tylko umieć się nimi sprawnie posługiwać, ale przede wszystkim rozumieć ich genezę i mechanizmy.
Choć jego praca w dużej mierze opiera się na inżynierii społecznej i socjotechnice, to wiedza współczesnego SPIN doktora nie może sprowadzać się jedynie do tych dziedzin. Dlatego właśnie proponowany kurs zawodowy dla SPIN doktorów został rozszerzony o dodatkowe zagadnienia pozornie niezwiązane wprost z zawodem SPIN doktora, ale jednak niezbędne dla prawidłowej realizacji zadań i wyzwań przed nim stojących we współczesnych realiach.
I tak obok modułów z zakresu operowania informacją, mowy ciała, obsługi mediów, wystąpień publicznych, socjotechniki, psychologii, inżynierii społecznej, dezinformacji, postępowania w sytuacjach kryzysowych, technik osobopoznawczych, oceny wartości informacji i szczerości, dodane zostały moduły tematyczne które choć nie odnoszą się wprost do istoty zawodu SPIN doktora to są jemu niezbędne, jeśli chce prawidłowo wykonywać swoją profesję. Uczciwie dbać o interes klienta, ale i o swój własny. O bezpieczeństwo SPIN realizacji oraz osób w nie zaangażowanych i ich interesy.
Wśród takich modułów znajduje się m. in:
► Moduł prawny, bo świadomość przepisów prawa związanych z realizacjami z zakresu SPINu jest niezwykle ważna, gdyż z jednej strony pozwala chronić siebie, klienta i własne realizacje przed niepożądanymi skutkami prawnymi, z drugiej może być skutecznym narzędziem pacyfikowania przeciwnika.
► Moduł związany z pozyskiwaniem informacji środkami nieformalnymi, ochronie źródeł informacji, a także zabezpieczeniu własnych zasobów informacyjnych przed inwigilacją ze strony przeciwnika. To niezwykle istotne aby z jednej strony chronić własne informacje a z drugiej tak operować pozyskanymi aby nie ujawnić metod pracy przy ich pozyskiwaniu oraz ich źródeł.
► Moduł związany z operacyjną osłoną i zabezpieczeniem tzw. „czarnych operacji informacyjnych" wymagających zakonspirowania w sposób chroniący zarówno klienta jak i wykonawcę poszczególnych realizacji uwzględniając zarówno aspekt prawny jak i wizerunkowy, także na okoliczność ujawnienia realizacji (tzw. bezpieczne wyprowadzenie). Takie postępowanie to gwarancja, albo przynajmniej minimalizacja ryzyka że, dana operacja informacyjna nie obróci się przeciwko zlecającemu lub wykonawcy.
► Moduł dotyczący bezpieczeństwa w pracy przy realizacjach SPIN doktorskich w tym zasad osłony i maskowania kontaktów związanych z realizacją przedsięwzięć SPIN doktorskich wymagających zakonspirowania obejmujących m. in. podstawowe zasady osłony osób zlecających realizację oraz ich wyprowadzeń w przypadku dekonspiracji realizacji w stopniu zagrażającym bezpośrednio im lub ich interesom. Podstawowe zasady bezpiecznych zachowań SPIN doktora i osób z nim współpracujących. Podstawowe przygotowanie klienta SPIN doktora do bezpiecznej współpracy minimalizującej ryzyka ujawnienia w tym zasada wiedzy minimalnej - niezbędnej. Osłona zasobów informacyjnych, źródeł informacji, metod pracy.
► Moduł dotyczący narzędzi kontroli lojalności współpracowników oraz rękojmi zachowania przez nich tajemnicy. Wszak nie od dziś wiadomo, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. A ogniwem tym najczęściej jest człowiek, istota podatna na wpływy, emocje, ambicja, manipulacje, szantaż, przekupstwo lub po prostu bezmyślna i nieprzewidująca skutków swoich zachowań czy wypowiedzi. Zabezpieczenie tego aspektu jest na tyle ważne, że jedna taka czarna owca może rozwalić całą skrupulatnie zaplanowaną realizację. Przydatne są tutaj liczne techniki osobopoznawcze i proste badania (testy) behawioralne. Można je przeprowadzić w niemal każdych okolicznościach. Niewielki wysiłek a duży wzrost zdolności operacyjnej.
► Moduł dotyczący rozpoznania kłamstwa i skutecznego kłamania. Zagadnienia niezwykle ważne, obejmujące zarówno analizę treści wypowiedzi, formy wypowiedzi jak i zachowań niewerbalnych. Trudno przeciwnika przepytać na wariografie. Tymczasem skuteczność metod psychologicznych jest porównywalna a niekiedy nawet wyższa. W dodatku nie wymaga współpracy a nawet zgody badanego. Daje ogromną przewagę nad przeciwnikiem. Ocena szczerości wypowiedzi pozwala wyciągać dalekie wnioski. Z drugiej strony odpowiednie przygotowanie własnego klienta do takich zachowań aby nie dał się sprofilować przeciwnikowi także jest istotne. Wszak specjaliści z tej dziedziny pracują także dla konkurentów. Takie narzędzie w ręku specjalisty to broń niezwykle niebezpieczna.
► Moduł obejmujący podstawy metod i technik przesłuchań oraz technik oporu w trakcie przesłuchania. No cóż, przesłuchanie w tej branży może przydarzyć się każdemu. Podobno nie ma ludzi niewinnych. Są tylko niewłaściwie przesłuchani. Warto zawczasu poznać przynajmniej podstawowe metody i techniki przesłuchań aby nie stać się ich ofiarą w krytycznym momencie. Warto także poznać techniki oporu w trakcie przesłuchań aby nie dać się zmanipulować przesłuchującemu i mimowolnie nie wziąć udziału w jego grze. Aby samemu mimowolnie nie dostarczyć wiedzy przeciwko sobie. Współczesne metody przesłuchań oparte na psychologii są dalekie od wyobrażeń przeciętnego człowieka. Pozwalają zdobywać od niego informacje nawet bez jego świadomej współpracy. A w zawodzie SPIN doktora to bardzo niebezpieczne. Wiedza w tym zakresie jest szczególnie przydatna w kraju w którym organy państwa są permanentnie wykorzystywane w walce politycznej, a zawód SPIN doktora to linia frontu wojny informacyjnej.
I to wszystko jako dodatek do specjalistycznej wiedzy związanej z istotą zawodu SPIN doktora. Po szczegóły zapraszam do programu szkolenia.
Oczywiście program kursu zawodowego dla SPIN doktorów obok zagadnień teoretycznych zawiera liczne odniesienia do przykładów praktycznych, studiów przypadku oraz zajęcia warsztatowe. Uwzględnia także czas na dodatkowe zagadnienia wprowadzone przez samych słuchaczy w trakcie trwania szkolenia oraz czas na konsultacje indywidualne, także już po zakończeniu szkolenia.
Program szkolenia:
Wprowadzenie do SPINu (Czym
jest SPIN? (geneza i definicja pojęcia). Kim jest SPIN doktor i czym się
zajmuje (definicja pojęcia, praca i zadania kompetencje, metody i
środowisko pracy spin doktora). Rodzaje spin'u)
1. Twardy i miękki SPIN
2. SPIN, czarny piar (PR) i socjotechnika a prawo (Legalne i
nielegalne realizacje SPINu. Prawne granice dopuszczalności
poszczególnych rodzajów realizacji oraz stosowania poszczególnych
rodzajów narzędzi „spin doktorskich" w tym administracyjnych,
socjotechnicznych i czarno-pijar'owskich. Kodeks karny. Kodeks cywilny.
Inne ustawy. Linia orzecznicza)
3. Współpraca Spin doktora z klientem (Jasne reguły od początku.
Niezależność SPIN doktora. Odpowiedzialność SPIN doktora. Rozliczalność
pracy SPIN doktora. Zadania „nie SPINowe" dla SPIN doktora)
4. Przygotowanie realizacji przez SPIN doktora (Etap określania
celu, etap gromadzenia informacji, etap wyboru metody i narzędzi, etap
planowania ataku, etap oceny ryzyka, etap realizacyjny, etap zamykający)
5. Wybrane narzędzia pracy SPIN doktora (Administracyjne i okołoadministracyjne narzędzia wykorzystywane w pracy SPIN doktorów)
6. Podstawy bezpieczeństwa w pracy SPIN doktora (Podstawowe
zasady osłony i maskowania realizacji SPIN doktorskich wymagających
zakonspirowania. Podstawowe zasady osłony i maskowania kontaktów
związanych z realizacją przedsięwzięć SPIN doktorskich wymagających
zakonspirowania. Podstawowe zasady osłony osób zlecających realizację
oraz ich wyprowadzeń w przypadku dekonspiracji realizacji w stopniu
zagrażającym bezpośrednio im lub ich interesom. Podstawowe zasady
bezpiecznych zachowań SPIN doktora i osób z nim współpracujących.
Podstawowe przygotowanie klienta SPIN doktora do bezpiecznej współpracy
minimalizującej ryzyka ujawnienia. Zasada wiedzy minimalnej -
niezbędnej. Osłona zasobów informacyjnych, źródeł informacji, metod
pracy)
7. Narzędzia kontroli lojalności współpracowników
8. SPIN i SPIN doktor w biznesie
9. Obszary kompetencji SPIN doktora w biznesie (Marketing i reklama. Sprzedaż. Public Relations. Mediacja i negocjacje. Budowanie wizerunku)
10. SPIN i SPIN doktor w polityce
11. Obszary kompetencji SPIN doktora w polityce (Kreowanie
narracji. Reagowanie na kryzysy. Manipulacja emocjami. Selektywne
przedstawianie faktów. Zarządzanie wizerunkiem. Wykorzystanie mediów)
12. Polittechnologia (Czym jest polittechnologia?)
13. Narzędzia polittechnologii (Głosowanie na cztery ręce. Zasoby
administracyjne. Budżetowcy. Manipulowanie sondażami czyli tzw.
„socjologia kształtująca". Kiełbasa wyborcza. Dobre uczynki. Prowokacje
polityczne. Dziennikarstwo na zamówienie. Zombirowanie. PR-owiec
polityczny. Suwerenna demokracja)
14. Socjotechnika (Definicja socjotechniki, Narzędzia
socjotechniczne i sposoby ich wykorzystywania, Socjotechnika w
otaczającej nas rzeczywistości, Podatność na manipulacje
socjotechniczne)
15. Socjotechnika jako narzędzie pozyskiwania nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych i innych organizacji (Stosowane techniki i metody, Sposoby minimalizacji skutków)
16. Atak socjotechniczny (Socjotechnika jako podstawowe narzędzie
pracy szpiega przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu informacji,
Definicja ataku socjotechnicznego, Dobór (typowanie) celu ataku, Dobór
czasu i miejsca ataku, Etapy ataku socjotechnicznego, Praktyczne metody
stosowane podczas ataku, Symptomy ataku, Czynniki ułatwiające atak
socjotechniczny na firmę, Metody minimalizacji ryzyka skutecznego ataku
socjotechnicznego, Zachowania zwiększające podatność na działanie
socjotechniki, Minimalizacja/eliminacja skutków ataku socjotechnicznego,
Działania prewencyjne)
17. Socjotechnika w cyberprzestrzeni (Socjotechnika jako
podstawowe narzędzie pracy szpiega także w internecie, Pozorna
anonimowość w internecie, Atak socjotechniczny w świecie wirtualnym,
Dobór celu ataku, Czasu i miejsca ataku, Etapy ataku, Praktyczne metody
stosowane podczas ataku, Symptomy ataku, Czynniki ułatwiające atak
socjotechniczny na firmę z wykorzystaniem internetu, Metody
minimalizacji ryzyka skutecznego ataku socjotechnicznego, Niebezpieczne
zachowania w świecie wirtualnym, Zachowania zwiększające podatność na
działanie socjotechniki, Minimalizacja/eliminacja skutków ataku
socjotechnicznego, Działania prewencyjne, Ochrona własnej tożsamości w
internecie, Podstawowe zasady bezpiecznego zachowania w internecie,
Analiza informacji, Strony www, Grupy dyskusyjne, Serwisy informacyjne,
Serwisy społecznościowe, Nawiązywanie e-kontaktu, Ślady naszej
działalności w internecie, Użytkownicy lepsi od nas, Bezpieczeństwo
naszego komputera, Przechodzenie z kontaktu wirtualnego na realny)
18. Manipulacja przestrzenią i środowiskiem (Stosowanie
substancji semiochemicznych w celu wywarcia wpływu i warunkowania
zachowań (prawda i mity, warunki konieczne, skutki uboczne, ryzyko).
Wspieranie manipulacji socjotechnicznych przy użyciu innych środków
(urządzeń technicznych, środków chemicznych, warunków środowiskowych,
termicznych i optycznych). Tworzenie hybryd manipulacyjnych oraz
zapętlających. Techniki percepcyjne (czy widzimy to, czego się
spodziewamy - czy to co jest rzeczywistością). Nieprzewidywalny czynnik
ludzki)
19. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie w zakresie praktycznego
stosowania podstawowych narzędzi socjotechnicznych poznanych w trakcie
tej części szkolenia. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
20. Socjotechnika i techniki warunkowania zachowań, wywierania wpływu
i manipulacji oraz sposoby skutecznej obrony i odwracania ataku
manipulacyjnego przeciwko napastnikowi (Podstawowe czynniki psychologiczne i reguły zachowań ludzkich w aspekcie możliwości ich wykorzystywania w manipulacjach)
21. Podstawowe definicje i rozróżnienie pojęć (Czym jest socjotechnika? Czym są manipulacje? Czym jest wywieranie wpływu? Czym jest warunkowanie zachowań?)
22. Typy osobowości (Melancholik, Sangwinik, Choleryk, Flegmatyk)
23. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania
(identyfikowania) poszczególnych typów osobowości, naśladowania ich
percepcji, reakcji i zachowań oraz oddziaływania na nie. Omówienie
wyników ćwiczenia z wykładowcą
24. Rodzaje i hierarchie potrzeb i wartości (Hierarchia potrzeb wg. Abrahama Maslowa)
25. Mechanizmy obronne (Fantazjowanie, Identyfikacja, Projekcja,
Introjekcja, Izolowanie, Kompensacja, Odizolowanie emocjonalne,
Odkupienie, Przemieszczenie, Racjonalizacja, Reakcja upozorowana,
Reakcja przestawiania znaków, Regresja, Sublimacja, Wyparcie,
Zaprzeczenie, Unieważnienie rzeczywistości)
26. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania
(identyfikowania) uaktywnienia symptomów poszczególnych mechanizmów
obronnych i zachowań neutralizujących je. Omówienie wyników ćwiczenia z
wykładowcą
27. Teoria samorealizacji
28. Potrzeby (Potrzeba seksualna. Potrzeba wrażeń zmysłowych.
Potrzeba ekshibicjonizmu. Potrzeba bezpieczeństwa. Potrzeba unikania
urazu fizycznego. Potrzeba unikania urazu psychicznego ze strony innych.
Potrzeba unikania urazu psychicznego we własnych oczach. Potrzeba
poniżania. Potrzeba dokonania. Potrzeba stowarzyszania (przyłączania
się). Potrzeba agresywności. Potrzeba autonomii. Potrzeba kompensacji.
Potrzeba poddania się. Potrzeba usprawiedliwiania się. Potrzeba
rządzenia (dominacji). Potrzeba żywienia i opiekowania się. Potrzeba
porządku. Potrzeba zabawy. Potrzeba izolacji. Potrzeba ratunku
(doznawania opieki i oparcia). Potrzeba rozumienia. Potrzeba twórczości)
29. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania symptomów
poszczególnych potrzeb oraz zachowań i reakcji z nimi związanych.
Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
30. Rodzaje psychomanipulacji (Samoocena (potrzeba samooceny, jak
powstaje samoocena?), Konformizm, Podnoszenie wartości drugiej strony,
Manipulowanie własnym wizerunkiem, Deprecjacja innych, Dysonans
poznawczy (czym jest, jak funkcjonuje i na czym sie opiera?), Liczy się
każdy grosz, Stopa w ustach i dialog, Manipulacje emocjami, Manipulacje
poczuciem kontroli, Manipulacje oparte na wrodzonych automatyzmach,
Manipulacyjne kontrowersje)
31. Techniki manipulacyjne (Wzajemność, Niedostępność,
Zaangażowanie (konsekwencja), Lubienie i sympatia, Społeczny dowód
słuszności, Wzbudzanie poczucia winy, Atak personalny, Przeszkadzanie,
Dokręcanie śruby (imadło), Dobry-zły, Wilk w owczej skórze, Stopa w
drzwiach, Odłóżmy to na później, Niepełne pełnomocnictwo, Oskubywanie,
Niska piłka, Próbny balon, Bezinteresowny kelner, Pusty portfel, Pozorne
ustępstwo, Drzwiami w twarz, Zdechła ryba, Optyk, Śmieszne pieniądze,
Byle nie stracić, Magiczne słowo, Zmiana poglądów (dysonansu
poznawczego), Wolność myśli, zachowań (reaktancja), Automatyczne
zachowanie, Ingracjacja (podnoszenie wartości, konformizm,
autoprezentacja), Kozioł ofiarny, Zagadanie, Eskalacja żądań, Sytuacje
stresowe, Huśtawka emocjonalna, Drzwiami w twarz, Wzbudzanie poczucia
winy, Bezlitosny partner, Wszystko albo nic, Fakty dokonane, Zachowania
irracjonalne, Reorientacja, Co by było gdyby, Wyuczona bezradność,
Procedura scenariusza, Autorytet, Zasada wzajemności, Autodeprecjacja)
32. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie wcześniej poznanych technik
manipulacyjnych i oddziaływań psychomanipulacyjnych. Omówienie wyników
ćwiczenia z wykładowcą
33. Pranie mózgu
34. Hipnoza jako manipulacja
35. Perswazja podprogowa
36. Techniki przeciwstawienia się manipulacjom (Naturalne
mechanizmy obronne, Habituacja, Instynkt hamowania agresji i empatia,
Reaktancja, Samoocena, Osobowość i manipulacje)
37. Techniki radzenia sobie z manipulacjami (Akceptowanie
komplementów, Zamiana oceny na opinię, Demaskowanie aluzji, Zasłona z
mgły, Przyznanie się do błędu i uprzedzanie krytyki, Negocjowanie
sposobu prowadzenia rozmów, Technika małego księcia, Zdarta płyta,
Złamanie zasady wzajemności)
38. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie technik obronnych i
neutralizujących ataki manipulacyjne i psychoperswazyjne. Omówienie
wyników ćwiczenia z wykładowcą
39. Wartości (Rodzaje i hierarchia wartości, Techniki wywierania wpływu oparte na systemie wartości)
40. Neuromarketing (Jak działa mózg?, Istota neuromarketingu,
Rola neuromarketingu w wywieraniu wpływu na człowieka jako jednostkę
oraz na grupy społeczne, "przycisk kupna", Praktyczne zastosowania
wiedzy z zakresu neuromarketingu, Manipulacje neuromarketingowe,
Neuromarketing jako narzędzie osiągania celów biznesowych, Skuteczność
narzędzi neuromarketingowych)
41. Neurologiczna mapa rzeczywistości
42. Metaprogramy (Unikanie,
Dążenie, Wewnętrzne, Zewnętrzne, Podobieństwa, Różnice, Ja, Inni,
Konieczność, Możliwość, Szczegółowe, Globalne, Proaktywne, Reaktywne, W
czasie, Przez czas)
43. Percepcja (Słuchowiec, Wzrokowiec, Czuciowiec)
44. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania sposobów
sposobu percepcji i metaprogramów rozmówcy oraz wywierania wpływu na
niego poprzez wykorzystanie narzędzi poznanych podczas tej części
szkolenia. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
45. Inne aspekty związane z wykorzystaniem narzędzi socjotechnicznych w życiu codziennym
(w biznesie i życiu pozazawodowym); ( Wprawne oko (obserwacja) zamiast
wariografu (wykrywacza kłamstw). Techniki i metody sprzedaży
perswazyjnej. Elementy manipulacji socjotechnicznej podczas negocjacji
handlowych. Przekaz ukierunkowany (np. szantaż lub zastraszenie jednego z
członków zespołu). Wspieranie manipulacji socjotechnicznych przy użyciu
innych środków (urządzeń technicznych, środków chemicznych, warunków
środowiskowych, termicznych i optycznych). Techniki osobopoznawcze (cel i
zakres stosowania). Analiza zachowań niewerbalnych (mowa ciała,
notatki, grifonaże ect.)
46. Konflikty emocjonalne
47. Powstawanie i rozwiązywanie konfliktów emocjonalnych (przyczyny konfliktów emocjonalnych, źli słuchacze, brak inteligencji emocjonalnej, błędy postrzegania społecznego)
48. Oddziaływanie na konflikty (redukowanie, stymulowanie, rozwiązywanie, pseudorozwiązania)
49. Redukowanie i rozwiązywanie konfliktów emocjonalnych (unikanie, łagodzenie, konkurowanie, współpraca, kompromis)
50. Zarządzanie konfliktem kontra zarzadzanie przez konflikt
51. Komunikacja pozawerbalna (Kreowanie i czytanie mowy ciała,
Analiza postaw i zachowań, Manipulowanie na styku przekazów werbalnego i
niewerbalnego, Międzynarodowy język gestów)
52. Komunikacja niewerbalna (Czym jest komunikacja niewerbalna,
Co składa się na przekaz pozawerbalny, Jakie wpływ na odbiór komunikatu
ma sfera niewerbalna, Mowa ciała a komunikacja pozawerbalna, Czy mowy
ciała można się nauczyć? Odruchy bezwarunkowe zdradzające manipulację
przekazem niewerbalnym, Słowa czy gesty, zachowania, wizerunek? Na co
zwrócić szczególną uwagę? Manipulacja sposobem mówienia, Adekwatność
przekazu niewerbalnego do słów (argumentów rzeczowych) i okoliczności
(sytuacji), Punkty krytyczne)
53. Osobiste strefy ochronne człowieka (Intymna, Osobista, Oficjalna, Publiczna)
54. Mowa ciała w określonych sytuacjach (prezentacja i omówienie
postaw); (Postawy i mowa ciała w biznesie, Postawy i mowa ciała w
polityce, Postawy i mowa ciała w życiu publicznym, Postawy i mowa ciała w
relacjach wzajemnych zależności (uczeń-nauczyciel, dziecko-rodzic,
kierownik-podwładny), Postawy i mowa ciała w sytuacjach nadzwyczajnych,
Postawy i mowa ciała specyficzne dla określonych zawodów, Postawy i mowa
ciała wynikające z wykonywanych czynności (np. przesłuchanie), Postawy i
mowa ciała adekwatne do pełnionej funkcji (np. dowodzenie, służenie),
Postawy i mowa ciała świadczące o określonym stosunku do tematu lub
sprawy (rozmyślanie, odrzucenie, docięcie się, poparcie, pozytywny
odbiór, zainteresowanie, znudzenie), Zachowania, postawy i mowa ciała
świadczące o nieszczerych intencjach (kłamanie, manipulowanie))
55. Ruchy gałek ocznych (Czytanie i interpretacja mimowolnych ruchów gałek ocznych rozmówcy)
56. Inne aspekty pozostające w związku z przekazem niewerbalnym
(Osobowość a mowa ciała, Wiek a mowa ciała, Wpływ grupy (środowiska) na
zachowania poszczególnych osób, Wpływ zawodu na mowę ciała i sposób
formułowania przekazu werbalnego, Kreacja własnego wizerunku)
57. Międzynarodowy język ciała (Te same gesty - różne znaczenie i
odbiór, Przykłady gestów i omówienie ich interpretacji zależnie od
kraju, regionu, kultury, historii, religii itp., Wpływ różnic
kulturowych i etnicznych na przekaz niewerbalny)
58. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenia warsztatowe z udziałem
słuchaczy polegające na praktycznym ćwiczeniu umiejętności poznanych w
bloku szkoleniowym dot. mowy ciała zakresie rozpoznawania, czytania i
interpretowania języka ciała rozmówcy w różnych sytuacjach i
okolicznościach, przyjmowania oraz rozpoznawania określonych postaw i
zachowań niewerbalnych. Analiza i ćwiczenie gestykulacji. Kreowanie
własnej mowy ciała. Kreowanie określonego wizerunku poprzez odpowiedni
dobór mowy ciała i innych zachowań niewerbalnych. Omówienie wyników
ćwiczenia z wykładowcą
59. Czarny PR (Definicja „czarnego PR". Praktyczne zastosowanie)
60. Narzędzia wykorzystywane są w realizacjach z zakresu czarnego PR
(Rozpowszechnianie fałszywych informacji. Wykorzystanie dezinformacji w
mediach społecznościowych. Ataki na konkurencję. Szkalowanie osób
publicznych. Manipulacja i prowokacja. Krytyka w fałszywych recenzjach.
Wykorzystywanie influencerów i innych osób posiadających określony
autorytet)
61. Propaganda (Definicja propagandy. Zastosowanie propagandy)
62. Narzędzia propagandy (Selekcja informacji. Emocjonalne
oddziaływanie. Powtarzalność. Wykorzystanie autorytetów. Demonizacja
przeciwnika. Konstrukcja rzeczywistości. Ukierunkowanie grupowe. Media
masowe. Mity i symbole. Retoryka i język. Dezinformacja. Manipulacja
obrazami. Celebritaty i autorytety. Sloganów i haseł. Cenzura.
Emocjonalne apelacje. Targetowanie)
63. Propaganda polityczna w Polsce (Propaganda polityczna -
specyfika. Historia i kontekst polityczny. Środki przekazu. Główne
tematy propagandy. Manipulacja informacją. Rola mediów. Edukacja i
świadomość społeczna)
64. Cele propagandy w Polsce (Kształtowanie opinii publicznej.
Stabilizacja władzy. Mobilizacja społeczeństwa. Wzmacnianie tożsamości
narodowej. Wykluczanie "innych". Zarządzanie kryzysowe. Kreowanie
wizerunku)
65. Manipulowanie człowiekiem i grupą społeczną
66. Podstawy manipulowania ludźmi (Wykorzystywanie emocji.
Kreowanie fałszywego wizerunku. Izolowanie od bliskich. Wykorzystywanie
informacji. Stawianie wobec wyboru. Odwrócenie. Manipulowanie
przywilejami. Wywoływanie poczucia winy. Komplementowanie. Zastraszanie.
Gazlighting. Caldinizm. Wybór ograniczony. Obietnica nagrody. Strach,
niepewność i wątpliwość. Wzbudzanie poczucia winy. Wykorzystywanie
emocji. Rozmowa w stylu "my kontra oni". Skróty myślowe (heurystyki).
Mimikra)
67. Indoktrynacja (Definicja zjawiska. Narzędzia indoktrynacji)
68. Proces indoktrynacji (Propaganda. Edukacja. Pranie mózgu.
Grupowe myślenie. Kultywowanie lęku. Rytuały i ceremonie. Mity i
narracje. Emocjonalne apelacje. Celebrowanie "nas". Demonizacja
"innych")
69. Wpływ społeczny
70. Wywieranie wpływu społecznego - definicja narzędzia i zjawiska
71. Narzędzia wywierania wpływu społecznego (Konformizm. Perswazja. Posłuszeństwo. Wpływ norm społecznych Wpływ eksperta)
72. Budowa narzędzi wpływu społecznego (Zrozumienie grupy
docelowej. Komunikacja. Emocje. Narracja. Społeczny dowód słuszności.
Powołania do działania. Przywództwo. Technologie. Edukacja i informacja.
Partnerstwa. Monitoring i ewaluacja)
73. Demarketing (Definicja demarketingu. Narzędzia demarketingu)
74. Obszary zastosowań narzędzi demarketingowych (Podwyżka cen. Ograniczenie dostępności. Edukacja konsumentów. Zmiana komunikacji marketingowej)
75. Perswazja (Praktyczna Instrukcja Postępowania Manipulacyjnego)
76. Narzędzia i techniki behawioralne w pracy SPIN doktora
77. Zagrożenia stosowania narzędzi behawioralnych
78. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie technik i zachowań
perswazyjnych oraz ich odwracania gdy są stosowane przez przeciwnika
wobec nas. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
79. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych wewnątrz organizacji oraz z podmiotami kooperującymi i mediami
80. Sytuacja kryzysowa (Czym
jest kryzys? Czym są i kiedy występują sytuacje kryzysowe, Geneza
sytuacji kryzysowej, Rodzaje sytuacji kryzysowych, Wywołanie sytuacji
kryzysowej jako narzędzie uzyskania dostępu do zasobów informacyjnych
organizacji)
81. Komunikacja społeczna w sytuacjach kryzysowych
(Podstawowe zasady komunikacji wewnętrznej, Podstawowe zasady
komunikacji zewnętrznej, Zapewnienie koordynacji i spójności informacji,
Określenie celów do osiągnięcia poprzez informowanie)
82. Komunikacja z mediami masowymi w sytuacjach kryzysowych
(Organizacja kontaktów z mediami, Co mówić wolno, Kto ma mówić, Czego
mówić nie wolno, Jak mówić, Kreacja wizerunku, Wykorzystanie informacji
niepewnych i niezweryfikowanych, Przecieki kontrolowane, Plotki,
Kontrola publikacji, Reagowanie i ignorowanie określonych informacji,
Przeczekanie, odkładanie reakcji w czasie, Metody wywierania wpływu na
media i dziennikarzy, Embargo informacyjne, Które informacje chcemy
upowszechnić, W jakim zakresie i dlaczego upowszechniamy daną
informację, W jakiej formie upowszechnić informację, Jaki cel mamy
zamiar osiągnąć upowszechniając daną informację, Wykorzystanie
ekspertów, Inne aspekty)
83. Operowanie informacją, techniki i sposoby posługiwania się informacją w celu osiągnięcia zakładanych rezultatów (kreacja pożądanego obrazu rzeczywistości i reakcji społecznych)
84. Sposoby wpływania i manipulowania opinią publiczną i mass-mediami
(Studium przypadków. Omówienie technik i metodologii. Przykłady
manipulacji medialnych w Polsce z różnych okresów czasu w odniesieniu do
różnych zagadnień w aspekcie praktyczno-realizacyjnym. Manipulowanie
"swobodnymi" wypowiedziami (opiniami, komentarzami, artykułami itp.) w
internecie. Pozorowane (sterowane) wypowiedzi spontaniczne użytkowników
internetu (metodologia postępowania))
85. STUDIUM PRZYPADKU -
Kontakt z mediami po akcie terroru z udziałem zakładników (dziennikarze
na miejscu zdarzenia, czym jest akt terroru, czego i dlaczego ujawniać
nie wolno, czego nie należy pokazywać, jak się zachować w kontakcie
bezpośrednim z dziennikarzem, fotoreporterem, kamerą)
86. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie praktyczne w zakresie
prowadzenia symulowanych negocjacji z napastnikiem (szantażystą /
terrorystą) w trakcie których słuchacze będą wcielać się w poszczególne
role i realizować określony scenariusz, określać cele taktyczne i
strategiczne do osiągnięcia jak też sposoby dojścia do nich w
dynamicznie zmieniających się realiach (gra negocjacyjna). Omówienie
wyników ćwiczenia z wykładowcą
87. STUDIUM PRZYPADKU - Kontakt z mediami po ujawnieniu wady
towaru dyskwalifikującej firmę bądź produkt (Omówienie sposobu
postępowania na przykładach zdarzeń mających miejsce w przeszłości w
Polsce. Analiza przyczyn, sposobu postępowania i skutków długo i
krótkofalowych. Szukanie winnych. Kozioł ofiarny na ołtarzu mediów.
Ochrona wizerunku (marki). Działania prawne)
88. Operowanie informacją (Zasady obsługi informacją. Manipulacja
to nie kłamstwo. Bezpieczne posługiwanie się informacją. Jak z
prawdziwych informacji wykreować fałszywy obraz rzeczywistości.
Przygotowanie własnego stanowiska w sprawie. Dobór argumentów.
Racjonalizm czy populizm? Poszukiwanie sojuszników. Kreowanie własnej
racji i jej poparcia)
89. STUDIUM PRZYPADKU - Międzynarodowa operacja wywiadu
izraelskiego "Hasbara" której celem była kontrola i wywarcie wpływu na
opinie publiczną, mass-media oraz wypowiedzi w internecie prowadzona
przez izraelski wywiad zakonspirowany w tamtejszym MSZ która swym
zasięgiem objęła wszystkie liczące się państwa na świecie w tym Polskę
90. Manipulowanie informacją
91. Dezinformacja (Wzorce dezinformacji)
92. Operowanie informacją (Zasady operowania informacją. Dobór
grup docelowych. Skala oddziaływania. Skutki społeczne,
gospodarczo-biznesowe, polityczne i światopoglądowe)
93. Cykl życia informacji
94. Sofizmaty jako narzędzia manipulacji informacją
95. Manipulacje statystyką (Prezentacja danych. Optyczne zniekształcenia danych statystycznych)
96. Natłok informacji i jego skutki
97. Badanie prawdziwości informacji
98. Narzędzia badania prawdziwości informacji (Narzędzia analityczne. Narzędzia behawioralne. Narzędzia techniczne)
99. Zastosowanie ww. narzędzi do budowy zakrytego przekazu fałszywego
100. Manipulacje oparte na stereotypach
101. Stereotyp - znaczenie pojęcia
102. Manipulacje oparte na stereotypach (Reklama i marketing. Media i polityka. Wzmacnianie uprzedzeń społecznych. W edukacji. Interakcje społeczne)
103. Postrzeganie człowieka
104. Czynniki wpływające na postrzeganie drugiego człowieka
(Wygląd zewnętrzny. Mowa ciała. Sposób komunikacji. Wartości i
przekonania. Doświadczenia życiowe. Kontekst społeczny. Kultura i normy
społeczne. Stereotypy i uprzedzenia. Emocje. Interakcje z innymi)
105. „Atrakcyjność" człowieka (Pojęcie atrakcyjności. Subiektywizm pojęcia atrakcyjności)
106. Cechy (kryteria) oceny atrakcyjności (Wygląd zewnętrzny.
Pewność siebie. Inteligencja. Poczucie humoru. Empatia i życzliwość.
Pasja i ambicja. Styl życia. Autentyczność)
107. Wykorzystanie subiektywnej oceny atrakcyjności człowieka
(Wzajemne przyciąganie. Manipulacje oparte na subiektywnej ocenia
atrakcyjności. Techniki wpływające na ocenę atrakcyjności. Techniki
manipulacji wywołujące u przeciwnika uczucia lubienia i sympatii)
108. Manipulacyjne wzorce postępowania powodujące „bycie lubianym", „bycie pozytywnie postrzeganym"
109. Trudny rozmówca
110. Charakterystyka ogólna „trudnych rozmówców" i ich cech osobopoznawczych (rozpoznanie i rozdzielenie cech osobniczych rozmówcy od założonej przez niego strategii postępowania)
111. Charakterystyka ogólna przyczyn trudności w komunikacji interpersonalnej
112. Typy rozmówców i ich cechy psychologiczne (kłótliwy, nieuważny, milczący, gadatliwy, niezdecydowany, pewny siebie, niecierpliwy, rozważny)
113. Typy trudnych rozmówców i ich postawy (osoba dominująca, osoba sceptyczna, osoba wyniosła, osoba konfrontacyjna, osoba wycofana)
114. Sposoby postępowania wg. typów rozmówców
115. Zły rozmówca (cechy złego rozmówcy, zasady rozmowy z trudnym rozmówcą)
116. Ingracjacja - definicja pojęcia i procesu
117. Przebieg procesu ingracjacji (Rozpoznanie. Wzbudzenie zainteresowania. Budowanie relacji. Utrzymanie sympatii. Reagowanie na feedback)
118. Zastosowanie ingracjacji jako narzędzia wpływu
119. Pozytywne skutki ingracjacji (Zwiększona akceptacja społeczna. Wzmocnienie relacji interpersonalnych. Zwiększenie szans zawodowych)
120. Negatywne skutki ingracjacji (Utrata autentyczności. Stres i niepokój. Powierzchowność relacji)
121. Negocjacje
122. Style negocjacji (Styl
miękki. Styl twardy. Styl rzeczowy. Styl aktywno-kooperacyjny. Styl
pasywno-współpracujący. Styl aktywno-walczący. Styl pasywno-walczący)
123. Negocjacje rzeczowe (Charakterystyka i przebieg. Zalety. Wady)
124. Negocjacje pozycyjne (Charakterystyka i przebieg. Zalety. Wady)
125. Negocjacje oparte na zasadach (Charakterystyka i przebieg. Ludzie. Interesy)
126. Relacje interpersonalne w procesie negocjacji (Waga i znaczenie relacji interpersonalnych w procesie negocjacyjnym. Co zrobić by ludzie cię lubili)
127. Trudne sytuacje negocjacyjne (Jak rozmawiać z bezwzględnym negocjatorem?)
128. Błędy negocjacji
129. Manipulacje w procesach negocjacyjnych
(Metody manipulacji w negocjacjach. Obrona przed manipulacjami podczas
procesów negocjacyjnych. Cele manipulacji podczas negocjacji)
130. Negocjacje w pigułce (111 praktycznych wskazówek dla negocjatora, mediatora, handlowca)
131. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie w zakresie przygotowywania
realizacji dezinformacyjnych w oparciu o wcześniej poznane wzorce
dezinformacji. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
132. Ruchy społeczne (Cele i wykorzystanie)
133. Kreacja ruchów społecznych (Kreacja ruchu społecznego jako proces sterowany)
134. Elementy kreacji ruchu społecznego (Zidentyfikowanie
problemu. Mobilizacja zasobów. Tworzenie tożsamości grupowej. Strategia i
taktyka. Komunikacja i narracja. Sojusze i współpraca. Ewaluacja i
adaptacja)
135. Wystąpienia publiczne (Podstawowe zasady komunikacji podczas
wystąpień publicznych, Jak odbierany jest przekaz, Co odbiorca
zapamiętuje, Aspekt wizerunkowy, Gestykulacja, Wybrane elementy mowy
ciała (przekazu pozawerbalnego) podczas konferencji i innych wystąpień
publicznych, Trudne sytuacje, Niewygodne pytania, Nieprzewidziane
zdarzenia, Czynniki utrudniające wystąpienie i ich ograniczanie)
136. Nieśmiałość (rozróżnienie nieśmiałości i braku asertywności)
137. Cechy nieśmiałości
(składniki syndromu nieśmiałości, objawy nieśmiałości na poziomie
cielesnym / somatycznym, typowe składniki nieśmiałości, okoliczności
występowania nieśmiałości)
138 Postępowanie / rozmowa z osobą nieśmiałą (jak rozmawiać z osobą nieśmiałą, jak nie rozmawiać z osobą nieśmiałą)
139. Przeciwdziałanie objawom nieśmiałości (narzędzia służące opanowaniu problemu)
140. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Przeprowadzenie pozorowanej konferencji prasowej. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą
141. Typy pytań i ich zastosowanie (Sondujące, Zwrotne, Porównawcze, Hipotetyczne, Wielokrotne)
142. Sztuka zarządzania wojną informacyjną
143. Troll internetowy - definicja i geneza pojęcia
144. Metody pracy trolli internetowych zauważane w Polsce ("Farma
trolli". Tworzenie fałszywych profili. Rozpowszechnianie
manipulacyjnych treści. Ataki na polskich dziennikarzy i polityków.
Tworzenie deepfake'ów i deepnudges. Infiltrowanie polskich grup
dyskusyjnych. Pożyteczny idiota)
145. Pożyteczny idiota
146. Pożyteczni idioci - geneza i definicja pojęcia
147. Korzystanie z „usług" pożytecznych idiotów (Generowanie.
Wykorzystanie i zastosowanie. Sposoby zadaniowania. Pożyteczni idioci
jako samotne wilki, agentura wpływu i sfory atakujące. Rozszerzanie
strefy wpływu)
148. Techniki osobopoznawcze w pozyskiwaniu informacji
149 Kłamstwo
150. Kłamstwo i postawy nieszczere
(Definicja kłamstwa. Rodzaje i przyczyny kłamstwa. Podstawy
funkcjonowania pamięci ludzkiej. Nasza percepcja rozmówcy jako narzędzie
samomanipulacji i błędnych wniosków. Podstawowe cechy szczerych
zachowań i wypowiedzi. Podstawowe cechy nieszczerych zachowań i
wypowiedzi. Symptomy werbalne kłamstwa. Symptomy kłamstwa w treści
relacji. Kłamstwo świadome. Kłamstwo nieświadome. Ułomność pamięci
ludzkiej. Przeinaczenia i uzupełnienia nieświadome. Stereotypizacja.
Błędy postrzegania. Cechy kłamstwa normalnego i patologicznego.
Rozpoznanie kłamstwa w oparciu o cechy niewerbalne. Zachowania i
przekazy pozawerbalne pozwalające ocenić szczerość przekazu. Odruchy
kontrolowalne i bezwarunkowe ujawniające kłamstwo. Mikrogrymasy.
Postawy. Emocje. Maskowanie przekazu pozawerbalnego. Spójność przekazu
werbalnego z niewerbalnym. Wskaźniki kłamstwa / nieszczerości. Ocena
przekazu i narzędzia wspomagające ocenę)
151. Kłamstwo i kłamiący
(Społeczne postrzeganie kłamstwa na przełomie wieków i dzisiaj.
Przyczyny kłamstwa. Kłamstwo celowe. Kłamstwo normalne kontra kłamstwo
patologiczne. Motywy kłamstwa. Emocje które towarzyszą kłamaniu. Czym
jest kłamstwo w kontekście badania szczerości wypowiedzi? Ekspresja
szczerej emocji. Charakterologiczne motywy kłamstwa. Fizjologiczne
objawy i symptomy ujawniające kłamstwo)
152. Rodzaje kłamstwa. (Kłamstwo normalne. Fantazjowanie. Pseudologia fantastica (mitomania). Kłamstwo patologiczne. Konfabulacja)
153. Wykrywanie i identyfikacja niewerbalnych symptomów kłamstwa (Twarz rozmówcy. Dłonie rozmówcy. Stopy i nogi rozmówcy. Mruganie rozmówcy. Ramiona rozmówcy. Oczy rozmówcy. Awersja rozmówcy)
154. Rodzaje metod badających szczerość (Metody psychologiczne. Metody fizjologiczne)
155. Kryteria oceny wiarygodności wypowiedzi/relacji (Kryteria ogólne. Kryteria szczegółowe. Kryteria motywacyjne. Specyficzne elementy zdarzenia)
156. Rozmowa z potencjalnym kłamcą i popełniane błędy oceny
(Pozorowana wiara w kłamstwo. Testowanie wiedzy ukrywanej. Błąd
odrzucenia prawdy. Błąd przyjęcia kłamstwa. Błąd oceny symptomów. Błąd
oceny motywów zachowania. Technika utożsamienia się)
157. Podstawowe strategie kłamania i nieszczerości
(Kłamstwo polegające na ukrywaniu prawdy. Kłamstwo polegające na
fałszowaniu emocji. Kłamstwo polegające na uwiarygodnianiu fałszywych
faktów. Kłamstwo polegające na manipulowaniu przekazem faktów)
158. Narzędzia oceny szczerości
(Podstawowe symptomy w zachowaniach niewerbalnych osób wskazujące na
ich nieszczerość. Podstawowe symptomy w wypowiedziach werbalnych osób
wskazujące na ich nieszczerość. Podstawowe symptomy w formowaniu procesu
komunikacji wskazujące na niezgodność intencji deklarowanych z
rzeczywistymi. Sposoby rozpoznania kłamstwa oraz nieszczerych postaw i
zachowań. Kryteria oceny wiarygodności treści wypowiedzi. Mowa ciała
jako narzędzie badania prawdy i kłamstwa w przekazywanych treściach
werbalnych)
159. Metody oddziaływania na kłamców
(Sposoby postępowania w sytuacji podejrzenia nieszczerości. Sposoby
postępowania w sytuacji ujawnienia/potwierdzenia nieszczerości.
Postępowanie wobec kłamcy. Sposoby oddziaływania na osobę nieszczerą w
celu zmiany jej postawy)
160. Elementy taktyki rozmowy nastawionej na ocenę szczerości rozmówcy
(Narzędzia oceny prawdy i fałszu (typy i rodzaje pytań i rozmów,
strategia i taktyka oraz technika prowadzenia rozmowy) oraz cele i
sposoby ich wykorzystania. Zasady poprawnego zadawania pytań, tak by się
więcej dowiedzieć niż samemu się ujawni. Sposoby postępowania w celu
ukrycia faktycznego celu rozmowy oraz własnych intencji podczas rozmowy
(np. badania/oceny szczerości rozmówcy))
161. Skuteczne kłamanie i ukrywanie rzeczywistych intencji
(Skuteczne narzędzia oporu stosowane w celu utrudnienia rozpoznania
kłamstwa. Skuteczne metody kłamania. Obrona w przypadku ujawnienia
kłamstwa lub nieszczerej postawy / zachowania)
162. Charakterologiczne motywy kłamstwa
(Osoba / typ / charakter: Dominujący, Dostosowujący się, Maksymalista,
Inspirujący, Odkrywczy, Weryfikujący, Systematyczny, Asekuracyjny,
Oszczędny, Harmonijny, Empatyczny, Zadaniowy, Równoważący)
163. Rozpoznanie kłamstwa i skuteczne kłamanie (Nasza percepcja
rozmówcy jako narzędzie samomanipulacji i błędnych wniosków. Podstawowe
cechy szczerych zachowań i wypowiedzi. Podstawowe cechy nieszczerych
zachowań i wypowiedzi. Symptomy werbalne kłamstwa. Symptomy kłamstwa w
treści relacji. Kłamstwo świadome. Kłamstwo nieświadome. Ułomność
pamięci ludzkiej. Przeinaczenia i uzupełnienia nieświadome.
Stereotypizacja. Błędy postrzegania. Cechy kłamstwa normalnego i
patologicznego. Rozpoznanie kłamstwa w oparciu o cechy niewerbalne.
Zachowania i przekazy pozawerbalne pozwalające ocenić szczerość
przekazu. Odruchy kontrolowalne i bezwarunkowe ujawniające kłamstwo.
Mikrogrymasy. Postawy. Emocje. Maskowanie przekazu pozawerbalnego.
Spójność przekazu werbalnego z niewerbalnym. Wskaźniki kłamstwa /
nieszczerości. Ocena przekazu i narzędzia wspomagające ocenę)
164. Podstawy metod i technik przesłuchań, metody oporu w trakcie przesłuchania
(Gry psychologiczne i ich ukryte cele realizowane w trakcie rozmowy.
Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie w tym: Pytania otwarte. Pytania
zamknięte. Pytania behawioralne. Pytania przynęty. Pytania
naprowadzające. Pytania z ukrytą odpowiedzią. Pytania zamykające. Metody
oddziaływania na rozmówcę nieszczerego w tym: Metoda "wywiadu
poznawczego". Metoda ujawniania związku świadka ze sprawą. Metoda
perswazji. Metoda przypominania. Metoda wytwarzania u świadka poczucia
bezpieczeństwa. Metoda bezpośredniego wykazywania kłamstwa. Metoda
„ślepej uliczki". Metoda „wszechwiedzy". Metoda szczegółowych pytań.
Metoda ujawniania motywów kłamstwa. Inne techniki i metody. Typy rozmów,
ich cele i wykorzystanie w tym: Rozmowa sondażowa. Rozmowa indagacyjna.
Rozmowa potwierdzająca. Rozmowa wykluczająca)
165. Elementy marketingu
166. Strategia budowy marki (Definiowanie misji i wizji. Badanie
rynku. Tworzenie tożsamości marki. Opracowanie wartości marki. Strategia
komunikacj. Budowanie doświadczeń marki. Zbieranie opinii i analityka.
Długotrwałe budowanie relacji. Ewaluacja i adaptacja)
167. Manipulacje marketingowe (Cena. Produkt. Sklep. Sprzedawca. Oferta. Zmysły. Marka. Świadectwo. Emocje. Komunikacja. Sprzedaż. Inne)
168. Podstawowe prawa marketingu (Prawo pierwszeństwa. Prawo
kategorii. Prawo percepcji. Prawo pierwszeństwa myśli. Prawo
koncentracji. Prawo wyłączności. Prawo drabiny. Prawo dwóch. Prawo
przeciwieństwa. Prawo podziału. Prawo perspektywy. Prawo rozszerzenia
asortymentu. Prawo rezygnacji. Prawo właściwości. Prawo szczerości.
Prawo jedynego rozwiązania. Prawo nieprzewidywalności. Prawo sukcesu.
Prawo niepowodzenia. Prawo przesady. Prawo trendu. Prawo zasobów)
169. ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE I PODSUMOWUJĄCE (Problemy i zagadnienia zgłoszone przez słuchaczy w trakcie szkolenia)
170. ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Zamykające warsztaty praktyczne podsumowujące ogół wiedzy pozyskanej w trakcie całego szkolenia
Po szkoleniu KONSULTACJE INDYWIDUALNE dla zainteresowanych!
szkolenie prowadzi Artur Frydrych
- Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach
związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i
osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu
narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do
chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zwalczaniem
innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie
działania konkurencji, nielojalność pracowników).
Wykładowca oraz autor wielu
unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych
szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych
działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym,
telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów
centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw.
Od 2003 roku w oparciu o
wcześniej zdobyte doświadczenie zawodowe oraz stale poszerzaną wiedzę
teoretyczną i praktyczną jako niezależny specjalista świadczy usługi
szkoleniowe, konsultacyjne i realizacyjne oraz wsparcia metodologicznego
na rynku komercyjnym dla firm i instytucji. Prowadzi także audyty
bezpieczeństwa zarówno metodami tradycyjnymi jak też w warunkach
pozorowanego incydentu.
Poza tradycyjnymi
szkoleniami prowadzi także unikalne na rynku komercyjnym warsztaty
praktyczne w terenie w warunkach pozorowanych, maksymalnie zbliżonych do
rzeczywistych, które pozwalają uczestnikom na pozyskanie wiedzy i
doświadczenia nieosiągalnego w warunkach „sali wykładowej".
Cena szkolenia: 9500,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 200,00 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
| Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |