Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

archiwizacja dokumentów

« powrót
Technika pracy biurowej
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 20 lutego 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Szkolenie skierowane jest do: pracowników biurowych (przede wszystkim jednostek administracji publicznej), do obowiązków których należy prowadzenie dokumentacji bieżącej oraz sporządzanie korespondencji. 

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami wykonywania pracy biurowej - redagowania korespondencji, prowadzenia dokumentacji spraw bieżących oraz przygotowania dokumentacji spraw zakończonych do archiwizacji.

Program szkolenia:

I. Zasady organizacji i planowania pracy
   1. Podstawowe przepisy prawa administracyjnego
   2. Organizacja stanowiska pracy
   3. Techniczne wyposażenie stanowiska pracy

II. Prowadzenie dokumentacji i obieg dokumentów
   1. Definicja dokumentu i rodzaje dokumentacji
   2. Instrukcja kancelaryjna - system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
   3. Rejestracja przesyłek i ich obieg
   4. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt - budowa i stosowanie
   5. Teczka rzeczowa i jej odmiany
   6. Rejestracja spraw - znak sprawy, dokumentacja tworząca i nie tworząca spraw
   7. Spis spraw - kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi

III. Redagowanie pism i opracowywanie korespondencji
   1. Sporządzanie pism - styl i forma korespondencji
   2. Techniczne aspekty redagowania korespondencji - formatowanie dokumentu
   3. Ćwiczenie redagowania korespondencji
   4. Akceptacja wielostopniowa i ostateczna pisma
   5. Wysyłka korespondencji - dopuszczalne prawnie sposoby doręczenia pisma
       a) doręczenia elektroniczne
       b) korespondencja tradycyjne
       c) inne metody doręczenia i wymiany komunikacji

IV. Archiwizacja dokumentów
   1. Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
   2. Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
       a) uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
       b) opisanie jednostek archiwalnych
       c) sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
   3. Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)

V.Pytania i odpowiedzi

Szkolenie prowadzi Roman Stempel - dyplomowany archiwista z ponad 20-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z obiegiem i archiwizacją dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Zajmuje się m. in. wdrażaniem systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz systemu Doręczeń Elektronicznych.
Posiada kilkunastoletni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził wiele tysięcy godzin kursów i szkoleń z tematyki archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.


Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska
  tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec
  tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)