termin szkolenia: 20 lutego 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Szkolenie skierowane jest do: pracowników biurowych (przede wszystkim jednostek administracji publicznej), do obowiązków których należy prowadzenie dokumentacji bieżącej oraz sporządzanie korespondencji.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami wykonywania pracy biurowej - redagowania korespondencji, prowadzenia dokumentacji spraw bieżących oraz przygotowania dokumentacji spraw zakończonych do archiwizacji.
Program szkolenia:
I. Zasady organizacji i planowania pracy
1. Podstawowe przepisy prawa administracyjnego
2. Organizacja stanowiska pracy
3. Techniczne wyposażenie stanowiska pracy
II. Prowadzenie dokumentacji i obieg dokumentów
1. Definicja dokumentu i rodzaje dokumentacji
2. Instrukcja kancelaryjna - system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
3. Rejestracja przesyłek i ich obieg
4. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt - budowa i stosowanie
5. Teczka rzeczowa i jej odmiany
6. Rejestracja spraw - znak sprawy, dokumentacja tworząca i nie tworząca spraw
7. Spis spraw - kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi
III. Redagowanie pism i opracowywanie korespondencji
1. Sporządzanie pism - styl i forma korespondencji
2. Techniczne aspekty redagowania korespondencji - formatowanie dokumentu
3. Ćwiczenie redagowania korespondencji
4. Akceptacja wielostopniowa i ostateczna pisma
5. Wysyłka korespondencji - dopuszczalne prawnie sposoby doręczenia pisma
a) doręczenia elektroniczne
b) korespondencja tradycyjne
c) inne metody doręczenia i wymiany komunikacji
IV. Archiwizacja dokumentów
1. Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
2. Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
a) uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
b) opisanie jednostek archiwalnych
c) sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
3. Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
V.Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Roman Stempel - dyplomowany archiwista z ponad
20-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego
Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu
Pamięci Narodowej.
W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto
m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony
Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował
archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych
Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Specjalizuje się w
zagadnieniach związanych z obiegiem i archiwizacją dokumentów
papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na
szczeblu państwowym i samorządowym.
Zajmuje się m. in. wdrażaniem
systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Elektronicznego
Obiegu Dokumentów oraz systemu Doręczeń Elektronicznych.
Posiada
kilkunastoletni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej
przeprowadził wiele tysięcy godzin kursów i szkoleń z tematyki
archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |