godziny szkolenia: 9:30 -14:30
miejsce szkolenia: Warszawa - Pałac Staszica (budynek PAN), ul. Nowy Świat 72
cena szkolenia: 660 zł netto + 23%VAT
PROGRAM SZKOLENIA:
Część I
1. Terminologia w umowach, jak czytać akty prawne i umowy, jak interpretować umowy.
2. „Triki" prawne - jak można coś ukryć w umowie?, gdzie szukać „pułapek".
3. Jak dobrać wzór umowy do konkretnej sytuacji, jakich błędów unikać, skąd czerpać wzory.
4. Nowoczesne narzędzia prawne - w jaki sposób z nich korzystać; pomoc przy przygotowywaniu umów.
5. Znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych.
Część II
1. Hierarchia - akty prawne a wewnętrzne regulacje w przedsiębiorstwie (m.in. umowy, regulaminy), przepisy niezbędne przy przygotowywaniu umów, na co można sobie pozwolić konstruując umowy, najczęściej popełniane błędy.
2. Oferta (charakter prawny oferty, termin związania ofertą, ogłoszenia, reklamy, cenniki, oferta w postaci elektronicznej, odwołanie oferty, przyjęcie oferty, opóźniona odpowiedź na ofertę, modyfikujące przyjęcie oferty, czas i miejsce zawarcia umowy).
3. Negocjacje (zawarcie umowy, „negocjacje pozorne" i ich konsekwencje).
4. Aukcja i przetarg (ogłoszenie aukcji lub przetargu, wadium, unieważnienie umowy, obowiązki organizatora aukcji i przetargu, popełniane błędy).
5. List intencyjny („oferta, która nie jest ofertą").
6. Zamówienia, zapytania - jak je traktować?
7. Wzorzec umowny ( jakie zasady obowiązują przy posługiwaniu się wzorcami w relacjach Przedsiębiorca - Przedsiębiorca, a Przedsiębiorca - Konsument, obowiązek doręczenia, wzorzec w formie elektronicznej, priorytet postanowień umowy nad treścią wzorca, konflikt formularzy, ogólne warunki umów, regulaminy).
8. Umowa ramowa - skutki prawne jej zawarcia, na co zwracać szczególną uwagę.
9. Umowa na wyłączność - konsekwencje prawne jej zawarcia, korzyści, zagrożenia.
10. Umowa przedwstępna (ważność umowy przedwstępnej, termin zawarcia umowy przyrzeczonej, skutki niezawarcia umowy właściwej, przedawnienie).
11. Zawieranie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, umowy na odległość, jakie zmiany regulacji prawnych zakłada projekt ustawy o prawach konsumenta.
12. Pisemne potwierdzenie zawarcia umowy - korzyści i zagrożenia.
13. Forma umowy ( m.in. ustna, pisemna, pisemna z datą pewną, pisemna z podpisem poświadczonym, akt notarialny, elektroniczna ), a konsekwencje prawne jej niezastosowania.
14. Kto może podpisywać umowy (reprezentacja ustawowa, pełnomocnik, prokurent), prawidłowe konstruowanie nagłówków, podpisywanie i parafowanie umów oraz załączników, rola KRS i CEIDG, zawieranie umów przez osoby nieuprawnione - konsekwencje prawne, odpowiedzialność członków zarządu za podpisywane umowy.
15. Badanie wiarygodności kontrahentów - gdzie szukać informacji.
Część III
1. Zasada swobody umów i jej granice - jak szczegółowa powinna być umowa, ograniczenia ustawowe.
2. Prezentacja różnic w konstruowaniu umów: Przedsiębiorca - Przedsiębiorca, Przedsiębiorca - Konsument.
3. Cechy szczególne umów, język umowy, preambuła, słowniczek, skróty.
4. Przedmiot umowy.
5. Prawa i obowiązki stron.
6. Modyfikacja umowy - prawnie dozwolone granice, prawo do jednostronnej zmiany umowy, procedura, aneks.
7. Załączniki (np. ogólne warunki umowy/zamówienia, karta gwarancyjna, instrukcja, specyfikacja).
8. Zasady odpowiedzialności (szkoda, okoliczności, za które dłużnik ponosi odpowiedzialność, modyfikacja ogólnej reguły odpowiedzialności, odpowiedzialność za osoby trzecie, zwolnienie od odpowiedzialności, ciężar dowodu).
9. Klauzula poufności, klauzula arbitrażowa.
10. Terminy (m.in. realizacji umowy, płatności w transakcjach handlowych).
11. Czym jest kara umowna, zasady naliczania kar umownych, maksymalna wysokość kary umownej.
12. Odsetki (rodzaje, kiedy można ich żądać, obliczanie).
13. Zadatek a zaliczka, opóźnienie a zwłoka.
14. Wynagrodzenie (ryczałt, kosztorys), formy płatności, oznaczenie cyfrą i słowem, należny podatek, koszty realizacji umowy.
15. Różnica między odstąpieniem od umowy a wypowiedzeniem umowy (czy istnieje możliwość jednostronnego rozwiązania umowy?).
Część IV
1. Jak zabezpieczyć się przed reklamacjami na etapie zawierania umowy (rękojmia, gwarancja, odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową), Ustawa o prawach konsumenta 2014 r. - UWAGA - REWOLUCYJNA NOWELIZACJA!!! W czasie szkolenia zostaną omówione przepisy, które wejdą w życie 1.06.2020 r. Na ich mocy część przedsiębiorców uzyska uprawnienia zarezerwowane aktualnie tylko dla Konsumentów, w zakresie:
• rękojmi,
• klauzul niedozwolonych,
• prawa zwrotu pełnowartościowego towaru w terminu 14 dni.
2. Przepisy wymuszają zmianę procedur reklamacyjnych we wszystkich firmach sprzedających towary lub świadczących usługi!
Część V
1. Sposoby na zabezpieczanie prawidłowego wykonania umowy (m.in. weksel, hipoteka, zastaw, przewłaszczenie na zabezpieczenie, zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej, poręczenie, dobrowolne poddanie się egzekucji, gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa, klauzula del credere).
Część VI
1. Klauzule niedozwolone w umowach:
a) identyfikacja klauzul abuzywnych, zasady modyfikacji klauzul,
b) niebezpieczeństwa zastosowania przez przedsiębiorców klauzul abuzywnych w umowach, regulaminach, zamówieniach, kartach gwarancyjnych,
c) czy można zagwarantować sobie obowiązywanie klauzul niedozwolonych?
2. E-mail, sms, fax, nagranie - jak uprawdopodobnić zawarcie umowy?
3. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu umowy?
Część VII
1. Umowy z kontrahentami zagranicznymi - o co zadbać na etapie podpisywania umowy, klauzula wyboru prawa, język umowy, wyłączenie odpowiedzialności.
Część VIII
1. Problemy z realizacją umowy:
a) klauzula rebus sic stantibus - czy zawsze należy wykonać umowę? Kiedy przedsiębiorca może uchylić się od podpisanej umowy?
b) jak unieważniać umowę? Prezentacja dostępnych narzędzi prawnych,
c) niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez kontrahenta - jak dochodzić odszkodowania? Jak postępować?
d) cesja wierzytelności, potrącenie,
e) przedawnienia roszczeń - terminy, jakie okoliczności przerywają bieg przedawnienia?
f) metody rozstrzygana sporów (sądownictwo powszechne, sądownictwo polubowne (arbitraż), mediacja, koncyliacja). Jak się przygotować do potencjalnych sporów, przygotowanie dowodów, zabezpieczenie roszczeń.
Część IX
Elementy własności intelektualnej i przemysłowej w umowach.
Część X
Elementy nieuczciwej konkurencji w umowach.
Część XI
Tajemnica przedsiębiorstwa.
SZKOLENIE PROWADZI: Barbara Pietrzak - Każarnowicz - Radca prawny i trener z praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa. Pracownik działów prawnych i kancelarii, odpowiedzialny za stosowanie przepisów różnych gałęzi prawa, cywilnego (umowy w obrocie gospodarczym, ogólne warunki umów), handlowego, administracyjnego (ochrona danych osobowych i informacji niejawnych).
Uczestnik prac legislacyjnych . Wieloletnie doświadczenie zawodowe wykładowcy wyniesione z różnych instytucji - od firm poprzez urzędy administracji rządowej i samorządowej oraz ukończone kursy z zakresu prawa angielskiego, amerykańskiego i europejskiego, a także działalność publicystyczna dały bazę do specyficznego podejścia w zakresie prowadzonych szkoleń, stąd praktyczne przykłady i ćwiczenia dobrane do zapotrzebowania kursantów są ich nieodzownym elementem.
Od lat związana z sektorami gospodarczymi gdzie ochrona danych osobowych, zagadnienia poufności są podstawą prowadzenia działalności biznesowej. Wprowadzała normę ISO, wdrażała politykę ochrony danych osobowych, jednocześnie doradzała w bieżącej obsłudze prawnej firm. Od kwestii podatkowych, poprzez tworzenie umów, ogólnych warunków ubezpieczenia, obsługę spraw sądowych, tworzenie zapisów ustawowych. Do jej doświadczeń zawodowych zalicza się także współpraca z syndykiem masy upadłości, firmami z sektora budowlanego, komputerowej, gospodarki odpadami, JST.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - około 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- serwis kawowy.
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
VAT zwolniony - w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych przynajmniej w 70 % Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać najpóźniej do trzech dni przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT. Należność za udział prosimy wpłacać na konto
OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia. W przypadku pytań prosimy o kontakt:
|
Anna Hoffmann
|
|
tel. 91 489 64 55
|
|
Beata Stręk
|
|
tel. 91 466 90 97
|
|
|
|
tel. 91 434 29 79
|