Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Komunikacja wewnętrzna i interpersonalna - skuteczność i kultura
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 28 lutego 2025 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób pragnących zwiększyć swoją skuteczność działania poprzez poprawę efektywności własnej komunikacji interpersonalnej. Warsztat jest szczególnie polecany osobom odpowiadającym za komunikację wewnętrzną w instytucjach i poszczególnych działach jednostek administracji publicznej i samorządowej 

Celem szkolenia jest poprawa efektywności komunikacji interpersonalnej oraz wiedzy na temat komunikacji wewnętrznej. Tworzenie pozytywnego nastawienia do zmian, wzrost odpowiedzialności pracowników za swoją pracę, poprawa jakości komunikacji i współpracy. Kształtowanie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Program szkolenia:

1. Podstawy komunikacji
      - Zasady skutecznej komunikacji
      - Jak mówić aby inni słuchali, jak słuchać aby inni mówili
      - Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
      - Błędy w komunikowaniu się
      - Piramida komunikacji wewnętrznej
      - Plan komunikacji wewnętrznej

2. Komunikacja wewnętrzna
      - przekazywanie informacji
      - komunikacja ustna i pisemna
      - komunikacja pionowa i pozioma
      - komunikacja w zespole
      - postrzeganie i ocena innych
      - przekazywanie trudnych informacji, rozmowy oceniające
      - komunikacja formalna i nieformalna
      - komunikacja przez telefon
      - komunikacja wewnętrzna a komunikacja zewnętrzna
      - prowadzenie prezentacji, spotkań, narad itp.

3. Rodzaje komunikacji wewnętrznej
      - Komunikacja
      - Komunikacja biznesowa
      - Komunikacja nieformalna

4. Metody w komunikacji wewnętrznej w administracji
      - Kadra zarządzająca
      - Średnia kadra kierownicza
      - Menadżerowie niższego szczebla
      - Pracownicy liniowi

5. Zaburzona komunikacja jako źródło konfliktów w zespole i firmie
      - Komunikujmy się - komunikacja strategią sukcesu sposoby pozyskania informacji - prawne procedury odnośnie przepływu informacji między działami
      - spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy
      - jak motywować do szukania i lepszego przekazywania informacji
      - My i Oni - opis zakresu własnych zadań i obowiązków w Firmie przez poszczególne działy
      - Opis zadań sąsiednich działów
      - Wymiana poglądów i próba stworzenia wspólnego wizerunku

6. Asertywność w komunikacji między działami
      - Przyjmowanie i wyrażanie krytyki
      - Przyjmowanie i wyrażanie pochwały
      - Wyrażanie uczuć
      - Udzielanie wsparcia
      - Rozpoznawanie potrzeb innych i komunikowanie o własnych potrzebach
      - Motywy działania własnego oraz rozpoznawanie motywów postępowania innych
      - Efektywne relacje międzydziałowe szacunek i zaufanie

7. Postawa asertywna - dlaczego warto być asertywnym?
      - Co oznacza bycie asertywnym?
      - Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
      - Wyrażanie swoich opinii w sposób stanowczy i łagodny
      - Konstruktywne wyrażanie gniewu
      - Wyrażanie uczuć negatywnych bez ranienia innych
      - Asertywna reakcja w sytuacjach stresowych
      - Umiejętność przyjmowania ocen negatywnych i pozytywnych
      - Przyjmowanie krytyki
      - Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi innych osób

8. Asertywność w praktyce
      a) Jak mówić „nie" w sytuacjach stresujących
          - Obszary trudności w odmawianiu
          - Jak mówić „nie" by brzmiało przyjaźnie
      b) Asertywne wyrażanie próśb
          - Dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
          - Jak formułować asertywną prośbę?
      c) Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
          - Kiedy warto wypowiadać krytykę
          - Problemy z przyjmowaniem krytyki
          - Co robić z nie konstruktywną krytyką
          - Oddzielenie opinii od faktów
      d) Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
          - Jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
          - Typowe błędy w wyrażaniu opinii
          - Jak asertywnie wyrażać własne opinie?
      e) Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
          - Komunikaty JA i komunikaty TY
          - Metody ustanawiania konstruktywnych relacji
          - Hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
          - Asertywna obrona przed gniewem i agresją
      f) Asertywna informacja zwrotna
          - NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
          - UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
          - FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
          - FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
          - FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

9. Komunikacja wewnętrzna a współpraca w zespole - 5 dysfunkcji pracy zespołu (Patrick Lenconi)
      - Ogólna charakterystyka
      - Przejawy
      - Przezwyciężanie
      - Piramida 5 dysfunkcji pracy zespołu
      - Brak zaufania
      - Obawa przed konfliktem
      - Brak Zaangażowania
      - Unikanie odpowiedzialności
      - Brak dbałości o wyniki
      - Jak 5 dysfunkcji wpływa na chęć i efektywność słuchania przełożonych?

10. Komunikacja werbalna w komunikacji interpersonalnej
      - Model komunikacji
      - Słuchanie aktywne
      - Bariery skutecznego słuchania
      - Rozwijanie umiejętności słuchania
      - Stosowanie pytań otwartych i zamkniętych
      - Parafraza

11. Komunikacja niewerbalna w relacjach między działami
      - Podstawowe kody - postawa, gesty, wzrok, ton głosu
      - Podstawowe błędy popełniane podczas kontaktu
      - Zasady skutecznej komunikacji w zespole
      - Pozyskiwanie informacji w grupie
      - Dostosowanie komunikatów do poszczególnych typów osobowości
      - Zasady komunikacji asertywnej
      - Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami


12. Osobowość w komunikacji wewnętrznej i interpersonalnej
      - Rozpoznawanie typów osobowościowych
      - Analiza własnego typu osobowości
      - Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
      - Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
      - SWOT, czyli silne i słabe strony w negocjacjach poszczególnych modeli zachowań
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd.
INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

13. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)