termin szkolenia: 13 listopada 2025 r.
czas trwania szkolenia: godz. 9.30 do 13.15 ( w tym dwie przerwy 10 minutowe)
Już od 1 stycznia 2026 r. jednostki sektora finansów publicznych administracji rządowej wraz
z jednostkami podległymi i nadzorowanymi zobowiązane będą do udostępniania i aktualizacji w Centralnym Rejestrze Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych danych o umowach zawartych przez te jednostki lub na ich rzecz. W kolejnych etapach obowiązek udostępniania danych o umowach obejmie pozostałe jednostki sektora finansów publicznych: od 1 lipca 2026 r. jednostki samorządu terytorialnego, ich związki, związki metropolitalne i samorządowe jednostki organizacyjne, a od
1 stycznia 2027 r. pozostałe jednostki sektora finansów publicznych.
Celem przygotowania się do właściwego wypełniania obowiązku raportowania zapraszamy Państwa na szkolenie, w trakcie którego wyjaśnione zostaną zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych i wykonywania obowiązków związanych z udostępnianiem i aktualizację danych w tym rejestrze. Podczas szkolenia przekazane zostaną rekomendacje, jak najlepiej przygotować jednostkę do wdrożenia obowiązku wprowadzania danych do rejestru i zorganizować wprowadzanie danych. Udzielimy także odpowiedzi na pytania uczestników.
Program szkolenia:
1. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych (CRU)
a) cel i regulacje prawne dotyczące utworzenia i funkcjonowania rejestru
b) terminy wejścia w życie obowiązku w odniesieniu do poszczególnych jednostek
c) czym jest CRU i w jakiej formie ma być prowadzony
d) kto będzie odpowiedzialny za realizację obowiązku wprowadzania
danych do rejestru w poszczególnych jednostkach sektora finansów
publicznych - omówienie zasad tej odpowiedzialności i sankcji
2. Przedstawienie zagadnień związanych z udostępnianiem danych o umowach w Centralnym Rejestrze Umów
a) jakie umowy oraz jakie jednostki będą wyłączone z obowiązku publikacji danych w rejestrze
b) jakie rodzaje umów lub innych dokumentów będą podlegać
udostępnieniu w rejestrze - wskazanie kryteriów, definicja „zamówienia",
próg kwotowy
c) jak określać wartość umowy
d) forma umowy, a obowiązek raportowania
e) aneksy i uzupełnienia umowy - czy też należy je raportować
f) szczegółowy zakres informacji o umowie podlegający udostępnieniu i aktualizacji
g) termin udostępnienia i aktualizacji danych w CRU
h) czy faktury lub rachunki należy traktować jak umowy i udostępniać w rejestrze
i) czy w rejestrze należy udostępniać informacje o umowach zawartych z pracownikami/współpracownikami jednostki
j) czy umowy zawarte przed wejściem w życie obowiązku raportowania należy wprowadzić do CRU
3. Ograniczenia w udostępnianiu
informacji o umowach w CRU wynikające z przepisów ustawy z dnia 6.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej
4. Zasady dostępu do informacji publikowanych w Centralnym Rejestrze Umów
5. Obowiązek ujawniania umów w
Centralnym Rejestrze Umów a ochrona danych osobowych, prawo do
prywatności, dostępność danych publicznych, tajemnica przedsiębiorstwa
6. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Joanna Karasińska - radca prawny w Kancelarii Bukowski i Wspólnicy Sp.k. W ramach praktyki zawodowej zajmuje się zagadnieniami związanymi z konstruowaniem i negocjowaniem umów zawieranych przez podmioty prywatne, a także jednostki sektora finansów publicznych, fundacje, stowarzyszenia, instytucje kultury i nauki. Reprezentuje Klientów w postępowaniach sądowych z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dochodzenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umów. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia specjalistycznych szkoleń, w tym dotyczących zawierania umów przez różne podmioty prawne, ich opodatkowania i oskładkowania.
Cena szkolenia: 650,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt
| Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
| Małgorzata Pawelec |
|
tel. 91 434 29 79 |